Kromě práce s fanoušky se hodnotila i souhrnně aktivita marketingových oddělení a její efekt, výsledky i progres, který daný klub v oblasti marketingu za uplynulou sezónu prodělal. Trofej pojmenovaná po uznávaném funkcionáři Lukáši Přibylovi je udělována pravidelně od sezóny 2015/16.
„Jsme rádi, že v posledních letech získala Cena Lukáše Přibyla svou prestiž a řada klubů si váží ocenění nejen v hlavní kategorii, ale i v doprovodných vedlejších kategoriích, které vyhlašujeme společně s marketingovou komisí cíleně v jednotlivých specifických oblastech. Hodnotit, prezentovat a odměnit práci profesionálních fotbalových klubů je v rámci následného vývoje a především motivace do další sezóny velmi důležité,“ řekl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.
„Letos jsme navíc mohli ocenit jednotlivé kluby při osobním setkání v průběhu marketingového workshopu, který proběhl na začátku týdne v Plzni, kde jsme měli také možnost o některých vybraných projektech hovořit a zástupci ostatních klubů si odnesli cennou inspiraci. Současně jsme všichni společně zavzpomínali na osobnost Lukáše Přibyla, po kterém je tato cena pojmenovaná a jsem si jistý, že by měl radost, kdyby viděl tu práci, kterou všechny ligové kluby za poslední nelehké období na poli marketingu a komunikace odvedly,“ dodal Daniel Hajný.
V hlavní kategorii dostávaly kluby FORTUNA:LIGY hlasy od zástupců LFA, mediálních partnerů ligy, samotných šestnácti klubů a členů odborné poroty, ve které zasedli zástupci komerčních subjektů, influencerů i pedagogické obce. Za vedoucí Spartou, která získala významně nejvíce bodů, se seřadila Plzeň a ostravský Baník.
„Sparta předvedla v marketingových kampaních opět svou dominanci a udává trendy v jednotlivých oblastech mezi českými nejen fotbalovými kluby. Na pomyslných medailových pozicích se umístily kluby, které v uplynulém ročníku shodně slavili klubové jubileum a na jejich komunikaci to bylo hodně znát,“ oznámil Štěpán Hanuš, ředitel komunikace a PR LFA. Mezi kluby druhé nejvyšší soutěže byl model hlasování totožný a na prvním místě se umístila pražská Dukla před brněnskou Zbrojovkou a Slezským, FC Opava.
„Ve složitých podmínkách doznívající pandemie COVID-19 vznikla celá řada zajímavých a kvalitně realizovaných projektů. Nejen my uvnitř LFA, ale i odborníci v rámci Ceny Lukáše Přibyla pozitivně hodnotili progres, kterých dosáhly i menší kluby. Velmi nás těší, jak komplexně drtivá většina našich klubů přistoupila k válečnému konfliktu na Ukrajině. Rychlost a šíře pomoci od profesionálních klubů jako například od pražské Slavia je úžasná,“ ocenil práci profesionálních českých klubů v oblasti práce s fanoušky Štěpán Hanuš.
Chvály se od odborníků v porotě dostalo především pražské Spartě, která opanovala anketu již počtvrté v řadě s ohledem na svou koncepční a strategickou práci. „Odhlédnu-li od skutečnosti, že kluby mají velmi odlišné personální a finanční možnosti věnovat se marketingovým aktivitám, musím opět nejlépe hodnotit pražskou Spartu,“ uvedl ve svém hodnocení PhDr. Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu na FTVS. „Aktivační marketing, jak sama Sparta nazývá svoji práci s daty v digitálním systému Sparta ID, je v praxi českých profesionálních klubů, nejen fotbalových, prozatím nedostižný. Pozitivně hodnotím ale také její aktivity, které nejsou realizovány přímo s cílem zvýšit prodej vstupenek či merchandisingu, ale spadají do oblasti společenské odpovědnosti (CSR),“ dodal za všechny jeden z členů odborné poroty PhDr. Jan Šíma.
Pořadí ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2021/22: Hlavní anketa CLP klubů FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY: Jak zrušit 2. ligu? Nařídit jí v krizi umělé vyhřívání. Stane se přeborem ligových béček? LFA dala efotbalu za pravdu!Zdroj: fortunaliga.cz