Na Strahově by Sparta chtěla stavět na pozemcích FAČR, kde momentálně stojí Stadion Evžena Rošického. Náhrada chátrajícího stánku těsně sousedícího s obrovským Masarykovým stadionem se jeví jako logický krok. Podle šéfa Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) Ondřeje Boháče, ale situace není tak jednoduchá.
Boháč v rozhovoru pro server stadiony.blog zmínil, že nejde jen o to postavit nový stadion, potřeba je podle něj také adekvátně vyřešit prostory okolo zahrnující i bývalý spartakiádního stadionu, který nyní slouží jako tréninkové zázemí pro sparťanskou mládež.
NOVÝ STADION NA STRAHOVĚ DO ROKU 2035? FOUSEK VYHLÁSIL MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ, ZÁJEM SIGNALIZUJE I SPARTA“Nedá se říct, že se za soukromé peníze postaví jen něco. Nejde jen o to, jestli se FAČR a soukromý investor shodne, že tam chtějí národní stadion. Je to provázané velkou řadou dalších rozhodnutí a investic, které už dělat nechtějí a ani nemůžou,” zmínil v rozhovoru pro specializovaný web Boháč.
FAČR už dokonce stanovila podmínky soutěže na základě které vybere investora, jenž by měl přestavbu “Rošičáku” zajistit. Takový přístup k celé věci je však podle šéfa IPR vytržený z časového kontextu. "Všichni si musí uvědomit, že nejsou na poušti,” uvedl.
Za jakých podmínek by si urbanista dokázal stavbu nového stadionu představit? “Za nás by byl Strahov správně, jen pokud celý projekt bude provázaný s řadou dalších investic včetně vyřešení Masarykova stadionu. Tím řešením nemusí být přestavba, ale spíš jde o to vědět, co s ním bude dál,” líčil v rozhovoru šéf poradního orgánu.
OLOMOUC PLÁNUJE INVESTICI DO ANDROVA STADIONU. NOVÁ SVĚTLA PŘIJDOU NA VÍCE NEŽ 11 MILIONŮ KORUNNad úskalími, která potenciální stavba nového stadionu na Strahově má, se debatuje dlouhodobě. Jedním z problémů měla být nedostatečná kapacita spojů MHD, ta by se však částečně mohla vyřešit protažením tramvajové trati. Problémem ovšem zůstává téměr nemožná doprava autem. Infrastruktura na strahovském kopci absolutně nestačí k tomu, aby pojmula 35 tisíc lidí v autech.
“Musíme si říct, jestli zvolit model Barcelony, kde se při zápasech všechno podřídí fotbalu, kvůli umístění stadionu v centru města. Nebo Mnichova, kde stojí stadion na konečné metra u dálnice a na chod okolního života nemá téměř žádný vliv,” vysvětlil Boháč.
V případě zvolení mnichovské varianty, by však případné lokality nového stadionu Sparty a národního týmu zdaleka nebyly tak lukrativní jako Strahov. “Nabízí se místo, kde je dnes OC Šestka, nebo depo na Kačerově,” říká Boháč, jehož hlas je však v rozhodovacím procesu pouze poradní. Konečné slovo budou mít politici.
Zdroj: AC Sparta Praha