Marketingový ředitel současného lídra a místopředseda marketingové komise LFA v jedné osobě Kamil Veselý totiž poodhalil rostoucí čísla ohledně sparťanského merchandisignu.
Zatímco v listopadu 2019 dokázala Sparta prodat od startu tehdejšího ročníku 605 dresů, ve stejném termínu o tři roky později udala 848 trikotů a v listopadu 2023 už je v tomto směru na čísle 2 022, což je opravdu velký skok.
Za předešlých 30 let Sparta vyprodala jen 30 ligových duelů, v roce 2023 už ale byla Letná plná čtrnáctkrát v řadě...Vidět to lze i z tržeb za veškerý merch související s nejslavnější domácí značkou. Před čtyřmi lety šlo o příjem 5,77 milionů korun, letos v listopadu už je ona suma 22,44 milionů korun.
"Upřímně říkám, že jsme si před rokem, i vzhledem k rostoucí inflaci a energetické krizi, říkali, že se pomalu blížíme potenciálu, který náš trh nabízí. Naštěstí jsme se hodně mýlili. To nám začalo docházet už v létě," uvedl na síti X Veselý.
Marketingové růstu pražských "S" si všiml již v září i expert Josef Csaplár. "Za rok, za rok a půl, oba kluby udělaly hrozně moc - a v České republice úplně nejvíc - hlavně v PR a marketingu. Na zdejší poměry to dokázaly suverénně nejvíc zabalit a myslím, že jejich PR a marketingový tým předbíhá samotný sport, infrastrukturu a zázemí," uvedl v interview pro eFotbal.cz.
Růst sparťanského merche:Listopad 2019:
Tržba 5,77 milionů korunProdaných dresů: 605Počet transakcí: 4 315
Listopad 2022:
Tržba 14,01 milionů korunProdaných dresů: 848Počet transakcí: 11 057
Listopad 2023:
Tržba 22,44 milionů korunProdaných dresů: 2 022Počet transakcí: 17 514
Foto: AC Sparta Praha