eFotbal

Marketingový ředitel Sparty Veselý: Majiteli Křetínskému se nová identita velmi líbí. Jak ji vnímají fanoušci a co se pro ně chystá dalšího?

eFotbal
Marketingový ředitel Sparty Veselý: Majiteli Křetínskému se nová identita velmi líbí. Jak ji vnímají fanoušci a co se pro ně chystá dalšího?
Marketingový ředitel Sparty Veselý: Majiteli Křetínskému se nová identita velmi líbí. Jak ji vnímají fanoušci a co se pro ně chystá dalšího?Flashscore
Naplánovat novou vizuální identitu klubu je vždy dost zásadní krok. A platí to přímo dvojnásob, pokud pracujete pro giganta jménem Sparta. Marketingový ředitel Letenských Kamil Veselý se ke však přesně k takovému kroku odhodlal. Dojde k němu od začátku nové sezony, ke zveřejnění ale došlo už během února. Co všechno tak klíčovou změnu provázelo a jak na ni reagovaly sparťanské legendy, nejen o tom promluvil Veselý pro eFotbal.
Reklama
Reklama

Od zveřejnění nové vizuální identity klubu uplynuly už tři týdny. Jaké na ni zatím máte reakce?Veskrze pozitivní. Především vycházím z dotazníku, který jsme udělali hned po zveřejnění naší nové identity. Odpovědělo nám na něj téměř deset tisíc fanoušků a zhruba dvě třetiny z nich zhodnotilo změnu pozitivně. A dokonce více než 80 % odpovědělo, že chápe, proč jsme se k ní rozhodli. Jiná situace může samozřejmě nastat v momentě, až ta změně dojde v platnost. Ale to ukáže až čas. Probírali jste tak závažnou novinku i s hlavními sponzory klubu?To ne. Nevnímali jsme to tak, že to musíme probírat s kýmkoli z našich obchodních partnerů.  Novou identitu jsme jim ale samozřejmě ukázali na takovém neformálním setkání pár hodin před oficiálním zveřejněním a musím říct, že jejich reakce byly určitě velmi pozitivní. Ta změna se jim líbila, a především velmi dobře chápali naši argumentaci, proč jsme se tento krok rozhodli udělat.

zdroj foto: AC Sparta PrahaA neměli jste trochu obavu, jak na novou image bude reagovat tvrdé jádro sparťanských fanoušků?Jasně. U takového kroku vás jistá obava, jak to přijme okolí, provází vždycky. Věděli jsme, že názory na to mohou být různé. A je to tak v pořádku. Od začátku jsme ale věřili, že to provedeme tak kvalitně, aby to postupem času vnímali pozitivně téměř všichni. Z řad legend klubu jsem zaznamenal pozitivní ohlasy třeba Václava Kadlece či Horsta Siegla. Potěšily vás jejich reakce?Určitě. Ono to vychází i z toho, že jsme několik našich bývalých hráčů pozvali k nám na Letnou a tu novou identitu jsme jim s předstihem odprezentovali. Povídali jsme si s nimi o tom desítky minut a i nás samotné až trochu překvapilo, jak kladně to vnímali. A nešlo jen o Horsta s Vaškem, ale třeba i o Karla Poborského, Libora Sionka, Júliuse Bielika či Petra Koubu.Předchozí logo sloužilo s drobnými úpravami od roku 1993. Byla už podle vás změna v tomto směru nevyhnutelná?Přesně tak. Už několik let jsme byli přesvědčení, že k tomu musí dojít. Spíš jsme jednali o tom, kdy přesně to uděláme a jak to bude celé vypadat.S tou myšlenkou jste přišel na klub právě vy?To ne, tohle se určitě probíralo už před mým příchodem do klubu. Ale řekněme, že já jsem byl ten, který to z mé pozice opět výrazně otevřel a dal věci do pohybu. Zhruba před rokem a půl pak přišlo povolení z nejužšího vedení, že na tom můžeme začít pracovat.

zdroj foto: AC Sparta PrahaJak se nová identita zamlouvá majiteli klubu Danielu Křetínskému? Líbí se mu velmi. Kdyby tomu tak nebylo, tak k ní ani nikdy nedojde. To je jasné (usmívá se).Autorem vítězného loga je Tadeáš Drahorád z agentury Go4Gold. V čem vás jeho koncept oslovil ze všech nejvíce?Proběhlo to tak, že v rámci výběrového řízení jsme viděli osm návrhů ze tří různých agentur. A právě ten vítězný koncept nám přišel jasně nejlepší. Nejen vizuálně, ale především ideově. Byl takový nejvíc sparťanský. Všichni jsme se shodli na tom, že je to něco, co po drobném vyladění budeme schopni prezentovat veřejnosti a zároveň si za tím pevně stát.Jak ten proces vlastně probíhal?V zadání výběrového řízení jsme uchazečům naznačovali, aby se šlo dvěma možnými směry. Buď aby se vycházelo ze současného loga s dominantním postavením písmena S, nebo ať se vrátíme k jitřence, která byla naším hlavním symbolem před rokem 93. Nakonec jsme vybrali koncept s eskem, ale tím rozhodně nechci říct, že by ostatní návrhy byly špatné. Jen se třeba úplně netrefily do našeho vkusu.Zvažovali jste i možnost, že byste identitu klubu změnili ještě v průběhu aktuální sezony?Tohle nás vůbec nenapadlo. Je s tím totiž spojeno tolik legislativních a technických věcí, že si ani nejsem jistý, zda by něco takového bylo vůbec možné. O čem jsme přemýšleli, byl však samozřejmě moment, kdy to oznámit. Nakonec jsme se rozhodli to udělat co nejdříve, tedy ještě během jara. Abychom mimo jiné měli před novou sezonou připravený fanshop s novými věcmi, bylo jasné, že jejich výrobu musíme spustit co nejdříve. A určitě jsme nechtěli dopustit nějaký únik informací ve smyslu, aby se ta nová identita objevila někde dřív, než ji my sami uvedeme na veřejnost. To by se pravděpodobně stalo skrze některého z našich dodavatelů. Takto jsme tomu efektivně zabránili.Jednou z podstatných změn je i to, že celá Sparta dostala nový a zcela unikátní font písma. Měl jste od začátku jasno v tom, že obě změny musí přijít ruku v ruce?Přesně tak. Jak nové logo, tak i nový font písma jsou naprosto nedílnou součástí naší nové identity. Příliš se nám nelíbilo, že počínaje dresy a konče velkoplošnou obrazovkou či klubovým magazínem používáme vždy jiné písmo. Proto jsme se rozhodli to změnit a právě i ten nový font výrazně ovlivnil to výsledné esko v logu.A prozradíte na závěr, jaký další velký projekt máte teď v plánu?Můžu prozradit, že od nové sezony chystáme pro fanoušky zcela novou mobilní aplikaci. Tak aby ji naši příznivci měli už od prvního kola k dispozici.