eFotbal

Reprezentace vysvětluje distribuci vstupenek na utkání proti Ukrajině. Jak probíhal prodej?

eFotbal
Reprezentace vysvětluje distribuci vstupenek na utkání proti Ukrajině. Jak probíhal prodej?
Reprezentace vysvětluje distribuci vstupenek na utkání proti Ukrajině. Jak probíhal prodej?Flashscore
Český tým se v domácím prostředí necítil jako doma. Jak k tomu vůbec došlo, že utkání proti Ukrajině ovládli v hledišti hosté? Zápas v Edenu nakonec dopadl pro svěřence kouče Ivana Haška vítězně, ale už po závěrečném hvizdu se objevovaly zvědavé hlasy, proč podpora Ukrajiny na stadionu byla výrazně větší než normálně.
Reklama
Reklama

FAČR pod tíhou dotazů vydala vysvětlení, ve kterém zmiňuje zvýšený zájem ukrajinských fanoušků, ale zároveň i alibi, že distribuce probíhala standardními způsoby.

[a href="/clanek-246481-Je-to-strasidelne-Nemuzeme-dopustit-aby-se-prodalo-vic-listku-fanouskum-soupere-rozciluje-se-Cerny.html"][b]Je to strašidelné. Nemůžeme dopustit, aby se prodalo víc lístků fanouškům soupeře, rozčiluje se Černý

Zároveň zmínila práce na novém CRM systému, který by zvýhodnil věrné fanoušky při pořizování vstupenek na závěrečné šampionáty nebo nejatraktivnější zápasy. FAČR si od toho slibuje, že tak vzroste zájem o méně atraktivní zápasy české reprezentace.

Vysvětlení FAČR k distribuci vstupenek na zápas proti Ukrajině:

 „FAČR zvýhodnila hned několik fanouškovských skupin (fanoušci, kteří podpořili českou reprezentaci na Euru, členové FAČR s digitální kartou, permanentkáři Slavie, děti do 150 centimetrů a senioři nad 63 let), ať už slevou, ale zejména týdenním přednostním startem prodeje vstupenek.

Od začátku volného prodeje trvalo měsíc, než byl zápas definitivně vyprodaný. Nejednalo se tedy o situaci, kdy by jakákoliv fanouškovská skupina vykoupila vstupenky během krátké chvíle a na jiné zájemce by lístky nezbyly.

Zvýšený zájem ukrajinských fanoušků asociace očekávala. Už jenom proto, že v Česku žije početná ukrajinská menšina. Nicméně osmdesát procent nákupů vstupenek bylo uskutečněno z českých e-mailových adres. Omezit nákup vstupenek pouze na české e-maily či IP adresy nebo zvolit nějakou formu adresného ticketingu by proto nemělo výrazný efekt.

Asociace od jara pracuje na vytvoření vlastního CRM systému. Jeho součástí mimo jiné bude i zvýhodnění věrných fanoušků při prodeji vstupenek na závěrečné šampionáty nebo nejatraktivnější zápasy, a tento prvek tak pomůže i při prodeji vstupenek na méně atraktivní utkání. Tuto agendu bude zajišťovat nově zřízená pozice fan development manažera, kterou se asociace už dříve rozhodla obsadit a která bude oblast fanouškovství dále rozvíjet.”

Foto: Pavel Mazáč / CNC / Profimedia