Jediným kritériem, které ve dvojkolovém výběrovém řízení rozhodovalo, byla cena. Nejlepší podmínky nabídla sázková společnost Chance, která bude od ročníku 2024/25 jako generální partner obou domácích profesionálních soutěží vyplácet českému profesionálnímu fotbalu každoročně částku, která přesáhne čtvrt miliardy korun.
"I druhé velké výběrové řízení této sezony musím označit za velice úspěšné a prostředky, které český profesionální fotbal pro další sezony získá, mě potěšily. Konečnou částku, která příjemně překvapila asi nejenom mě, vnímám jako potvrzení faktu, že spojení s českým profesionálním fotbalem je v současnosti velice atraktivní a prestižní záležitostí. Zároveň ji beru jako závazek, abychom se neuspokojili a pokračovali v nastoleném směřování. Nepochybuji, že jak my na LFA, tak i kluby využijeme získané prostředky k dalšímu posunu českého profesionálního fotbalu a k podpoře boomu, který kolem něj v současnosti panuje," řekl předseda LFA Dušan Svoboda pro web lfafotbal.cz.
Nejviditelnější změnou bude na první pohled samotný název nejvyšší české soutěže. K tomu se přidá i výrazná vizibilita brandu na všech stadionech. Chance bude mít právo používat ochranné známky soutěže a klubů ke své propagaci.
"V nejbližší době nás směrem k další sezoně čeká ještě celá řada důležitých kroků včetně dotažení tendru na vybraná audiovizuální práva pro zahraniční trhy. Souběžně s tím se ale naplno koncentrujeme na úspěšné dokončení probíhajícího ročníku se současným generálním partnerem společností Fortuna," uvedl obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný. Sázková kancelář Fortuna byla titulárním partnerem první a druhé ligy od sezony 2018/19 a podle odhadů médií přispívala částkou téměř 80 milionů korun ročně.
„Vnímáme velký kus práce, který české fotbalové kluby v posledních letech odvedly, už jen to, jak dokázaly zvednout návštěvnost na stadionech. S tak výraznou finanční injekcí se nejen zlepší jejich ekonomická situace, ale budeme společně posouvat český fotbal i oblastech nových technologií, marketingu, práce s fanoušky. Věříme, že konkurenceschopnost českého fotbalu citelně posílí. Dáváme tak českému fotbalu opravdu šanci,“ tvrdí marketingový ředitel skupiny Jan Čumpelík.
Skupina Tipsport považuje titulární partnerství ligových soutěží populárních sportů především jako efektivní nástroj k posilování povědomí o značce. Známost značky Tipsport v české společnosti se blíží maximu, navíc je dlouhodobě spojena s dalším z dvojice nejpopulárnějších kolektivních sportů – hokejem. Proto ponese nejvyšší fotbalová soutěž jméno Chance.
„Chance je aktuálně třetí největší sázkovkou na českém trhu a žluté konkurenci v tržním podílu dýchá na záda docela zblízka. Naším záměrem je pořadí do dvou let otočit,“ doplňuje Čumpelík. Podle tržního podílu dle odvedených daní za čtvrtý kvartál 2023 z kurzového sázení je procentuální podíl následující. První místo patří Tipsportu (64,1), druhá je Fortuna (18,0), třetí pak Chance (13,2), čtvrté Betano (2,4).
Budoucnost trenéra Koubka v Plzni? Záleží jen na jeho rozhodnutí, vedení s ním počítá i dál