Proto se logicky nabízí hlavní otázka, jak si Barcelona může dovolit stále kupovat hráče za více než 100 milionů eur, když má tak obří dluhy? Odpovědí je rozprodání klubu, které nyní prezident klubu Joan Laporta provádí. Vedení španělského celku se například rozhodlo prodat 49,9 procenta své divize pro merchandising a plánuje se vzdát až 25 procent svých televizních práv. Zatím prodalo 10 procent televizních práv americké skupině Sixth Street za 207 milionů eur (5 miliard korun).
Za prodej merchandisingové a licenční divize, nazývané zkratkou BLM, měla Barcelona inkasovat 300 milionů eur (7,4 miliardy korun), přičemž za čtvrtinu televizních práv by v následujících pětadvaceti letech (dobu, po kterou se jich vzdává) mohla získat až 500 milionů eur (12,3 miliardy korun). Dohromady tak jde o částku okolo 800 milionů eur (téměř 20 miliard korun), ze které chce teď i v budoucnu čerpat.
Do toho lze ještě připočíst i nové čtyřleté sponzorství se streamovací službou Spotify za odhadovaných 280 milionů eur (6,9 miliardy korun), díky kterému budou hráči nosit dresy s jejím logem, a to po dobu tří sezón. Součástí dohody bylo i přejmenování domácího stadionu Barcelony na Spotify Camp Nou.
Díky těmto ekonomickým pákám je španělský velkoklub schopen zaregistrovat nově příchozí hráče, s čímž měl do této doby rovněž potíže.
Do sobotního klání, tak může v barvách Barcy vyběhnout Franck Kessie, Andreas Chistensen, Raphinha i Robert Lewandowski.
Omezení se také týkalo také hráčů, kteří letos v létě obnovili smlouvy, jmenovitě jde o Ousmana Dembeleho a Sergia Roberta, ale i oni byli úspěšně zaregistrováni.
"Klub odvádí obrovské úsilí. Jsem velmi šťastný a nadšený z nových posil a týmu, který jsme vybudovali. Nyní jsme připraveni soutěžit,“ neskrýval nadšení z nastalé situace trenér Xavi.
Na svůj debut si bude muset počkat obránce Koundé, jenž není jako hráč Barcelony evidován doposud a dle zpráv klubu se stále zotavuje ze zranění.
Zdroj: cc.cz, fcbarcelona.com