eFotbal

Lionel přišel do Parku princů a eura se začala sypat aneb Jak pod Eiffelovkou zpeněžili Messiho?

eFotbal
Lionel přišel do Parku princů a eura se začala sypat aneb Jak pod Eiffelovkou zpeněžili Messiho?
Lionel přišel do Parku princů a eura se začala sypat aneb Jak pod Eiffelovkou zpeněžili Messiho?Flashscore
Na hřišti to zatím spíš nefunguje a nefungující souhra mezi Messim, Neymarem a Mbappém dělá Pochettinovi těžkou hlavu. Pokladník Paris Saint Germain ale letní příchod Lionela Messiho může hodnotit jedině pozitivně. Finanční Leo-efekt se projevuje v plné kráse!
Reklama
Reklama

Milion prodaných originálních dresů, rostoucí zájem sponzorů, globální zvýšení sledovanosti profilů klubu na sociálních sítích. To jsou přímé finanční efekty které Paris Saint Germain zažívá ve spojení s příchodem globální superhvězdy Lionela Messiho. Ten dorazil v létě z Barcelony a podle vedení klubu se jeho plat přes 50 milionů korun měsíčně (podle uniklých smluv má Messi za tuto sezónu brát 24 milionů eur, za následující dvě po 35 milionech) podařilo pokrýt. A to i přes to, že čísla negativně ovlivnil Covid a že PSG nebylo na zájem vyvolaný Messiho příchodem připravené.

"Věříme, že jsme letos prodali více dresů než kterýkoli jiný klub, a příští rok to bude ještě lepší. Z hlediska prodeje je to určitě nejlepší uvedení dresů na trh, poptávka se zvýšila minimálně o 30-40 %. Poptávka byla obrovská. Kdybychom jich mohli vyrobit více, prodali bychom jich ještě více," komentoval letní šílenství šéf sponzoringu PSG Marc Armstrong a k Messiho byznysovému přínosu lakonicky dodal: "Je velkým přínosem. Z obchodního hlediska je jeho dopad neuvěřitelný."

Finančním oddělením sledované metriky po potvrzení Messiho transferu z Katalánska prý doslova explodovaly. S francouzskými šampióny se spojily značky jako Crypto.com (kryptoburza), Autohero (online autobazar), jídlo doručující služba Gorillas nebo brand nápojů Smart Good Things. Podle Armstronga všechny tyto firmy navíc ve snaze spojit svou značku s Messim v podstatě akceptovaly podmínky nadiktované PSG. Na sociálních sítích pak Messiho příchod znamenal v den potvrzení jeho jeho příchodu rekordní výsledek PSG, první týden přibylo 20 milionů sledujících a ještě nyní rostou “pařížské socky” o milion followerů měsíčně. Podobně pak zapusobil magneticky i na diváky, kde domácí utkání s Messim jsou “v rámci covidových pravidel” vyprodané a klub zvažuje zvýšení cen vstupenek.

zdroj: Goal.com